Danıştay 8. Daire, Esas No: 2016/2942, Karar No: 2021/1349

Danıştay 8. Daire Başkanlığı 2016/2942 E. , 2021/1349 K.

    “İçtihat Metni”

    T.C.
    D A N I Ş T A Y
    SEKİZİNCİ DAİRE
    Esas No : 2016/2942
    Karar No : 2021/1349

    Temyiz İsteminde Bulunan (Davacı) : …
    Vekili : Av. …

    Karşı Taraf (Davalı) : … Bakanlığı
    Vekili : 1. Hukuk Müşaviri Yrd. …

    İstemin Özeti : … İdare Mahkemesinin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararının hukuka aykırı olduğu öne sürülerek, 2577 sayılı Kanunun 49. maddesi uyarınca temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.

    Savunmanın Özeti : İstemin reddi gerektiği savunulmaktadır.

    Danıştay Tetkik Hakimi : …
    Düşüncesi : İstemin kabulü ile Mahkeme kararının bozulması gerektiği düşünülmektedir.

    TÜRK MİLLETİ ADINA
    Hüküm veren Danıştay Sekizinci Dairesince 2577 sayılı Yasanın 17. maddesi uyarınca davacının duruşma istemi kabul edilmeyerek işin gereği görüşüldü:
    Dava, İzmir ili, … Belediye Başkanı olarak görev yapan davacnın, 5393 sayılı Belediye Kanununun 47/1.maddesi uyarınca görevden uzaklaştırılmasına ilişkin kararın 22/11/2013 tarihinden itibaren iki ay süreyle devam ettirilmesine ilişkin … tarih ve … sayılı işlemin iptali istemiyle açılmıştır.
    İdare Mahkemesince, davacı hakkında açılan kamu davasının düşmediği, davanın beraat veya genel af ile ortadan kaldırılmadığı, davacının ihaleye fesat karıştırmak suçundan ayrı ayrı iki kez 10 ay hapis cezası ile cezalandırıldığı ve hükmün açıklanmasının geri bırakıldığı, görevden uzaklaştırma tedbirinin kaldırılmasını veya uzatılmamasını gerektirecek koşulların bulunmadığı gerekçesiyle davanın reddine karar verilmiştir.
    2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun “Duruşma” başlığını taşıyan 17. maddesinde, “1. Danıştay ile idare ve vergi mahkemelerinde açılan iptal ve yirmibeşbin Türk Lirasını aşan tam yargı davaları ile tarh edilen vergi, resim ve harçlarla benzeri mali yükümler ve bunların zam ve cezaları toplamı yirmibeşbin Türk Lirasını aşan vergi davalarında, taraflardan birinin isteği üzerine duruşma yapılır. 2. Temyiz ve itirazlarda duruşma yapılması tarafların istemine ve Danıştay veya ilgili bölge idare mahkemesi kararına bağlıdır. 3. Duruşma talebi, dava dilekçesi ile cevap ve savunmalarda yapılabilir…” hükmüne yer verilmiştir.
    Anılan kanun hükümlerine göre, İdare mahkemelerinde açılan iptal davalarında taraflardan birinin usulüne uygun olarak, süresi içerisinde yaptığı duruşma istemi üzerine, duruşma yapılması usulî zorunluluğu bulunmaktadır.
    Dosyanın incelenmesinden, davacı tarafından dava dilekçesinde duruşma isteminde bulunulduğu halde, İdare Mahkemesince yukarıda belirtilen kanun hükmüne aykırı biçimde, duruşma yapılmaksızın, işin esasına girilerek karar verildiği anlaşılmaktadır.
    Bu durumda, kamu düzeninden olan usul hükümlerinin göz önünde bulundurulmasının kanunî bir zorunluluk olduğu dikkate alındığında, davacının duruşma isteminde bulunmasına karşın, İdare Mahkemesince duruşma yapılmaksızın verilen kararda usul hükümlerine uyarlık bulunmamaktadır.
    Açıklanan nedenlerle; … İdare Mahkemesinin temyize konu kararının bozulmasına, dosyanın yeniden bir karar verilmek üzere anılan Mahkemeye gönderilmesine, bu kararın tebliğ tarihini izleyen 15 (onbeş) gün içerisinde kararın düzeltilmesi yolu açık olmak üzere, 04/03/2021 tarihinde oybirliği ile karar verildi.

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir