Danıştay 13. Daire, Esas No: 2021/4924, Karar No: 2021/5547
Danıştay 13. Daire Başkanlığı 2021/4924 E. , 2021/5547 K.
“İçtihat Metni”
T.C.
D A N I Ş T A Y
ONÜÇÜNCÜ DAİRE
Esas No:2021/4924
Karar No:2021/5547
TEMYİZ EDEN (DAVACILAR): 1- … Endüstriyel Yapı ve Otomotiv A.Ş.
2- … Yapı İnşaat Madencilik Otomotiv Harita Nakliyat Sanayi ve Ticaret Ltd. Şti.
VEKİLİ : Av. …
KARŞI TARAF (DAVALI) : … Kurumu
VEKİLİ : Av. …
İSTEMİN_KONUSU : … İdare Mahkemesi’nin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararının temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.
YARGILAMA SÜRECİ :
Dava konusu istem: Adalet Bakanlığı Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı’nca 02/08/2021 tarihinde açık ihale usulü ile gerçekleştirilen … ihale kayıt numaralı “Akçaabat Adalet Binası Yapım İşi” ihalesine ilişkin olarak davacıların oluşturduğu iş ortaklığı tarafından yapılan itirazen şikâyet başvurusunun reddine dair 22/09/2021 tarih ve 2021/UY.II-1753 sayılı Kamu İhale Kurulu (Kurul) kararının iptali istenilmiştir.
İlk Derece Mahkemesi kararının özeti: … İdare Mahkemesi’nce verilen kararda; davacıların oluşturduğu iş ortaklığının pilot ortağı …Endüstriyel Yapı ve Otomotiv A.Ş. tarafından sunulan Yeterlik Bilgileri Tablosu’ndaki “İhaleye Katılmak İçin Gereken Belgeler ve Yeterlik Kriterleri” sütununun “Teklif Vermeye Yetkili Olunduğuna İlişkin Bilgiler” satırının “Ticaret Sicili Bilgileri”nin gösterildiği bölümde yer alan, “Ortaklara Ait Bilgiler (Halka Arz Edilen Hisseler Hariç) [Ortakların: Gerçek Kişi Olması Durumunda Ad-Soyad/TC Kimlik Numarası/Ortaklık Oranı/Varsa İşletme Adı ve Ticaret Unvanı; Tüzel Kişi Olması Durumunda Ticaret Unvanı/Vergi Kimlik Numarası/Ortaklık Oranı/Varsa İşletme Adı]” satırının boş bırakıldığı, dolayısıyla tüzel kişiliğin ortaklık durumuna ilişkin herhangi bir beyanda bulunulmadığı, “Ticaret Sicili Gazetesi/Gazetelerinin Tarihi, Sayısı ve Sicil Müdürlüğü” satırlarında ise, Ankara Ticaret Sicil Müdürlüğü’ne yer verilerek Ticaret Sicili Gazetesi tarih ve sayılarının beyan edildiği, “Diğer Belgeler Kullanılarak Tevsik Ediliyorsa Bu Belgelerin Tarih ve Sayısı ile Düzenleyen Gerçek/Tüzel Kişi” kısmında ise herhangi bir bilginin beyan edilmediği;
Bu durumda, davacıların oluşturduğu iş ortaklığının pilot ortağı tarafından tüzel kişiliğin ortakları ve ortaklık oranlarına ilişkin Yeterlik Bilgileri Tablosu’nda herhangi bir beyanda bulunulmadığı, yeterliğe ilişkin olarak ihale dokümanında aranan şartlardan olan bu hususa ilişkin eksikliğin teklifin esasını değiştirecek nitelikte olmayan bilgi eksikliği olarak da kabulü mümkün olmadığından, davacı şirketlerin oluşturduğu iş ortaklığının teklifinin değerlendirme dışı bırakılmasının ilgili mevzuat ve şartname düzenlemelerine uygun olduğu anlaşıldığından, itirazen şikâyet başvurusunun reddine ilişkin dava konusu Kurul kararında hukuka aykırılık bulunmadığı sonucuna varılmıştır.
Belirtilen gerekçelerle dava konusu işlem hukuka uygun bulunarak davanın reddine karar verilmiştir.
TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davacılar tarafından, Yapım İşleri İhaleleri Uygulama Yönetmeliği’nin 38. maddesinde, elektronik ihalelerde ortaklık bilgileri ile ortaklık oranlarına ilişkin bilgilerin ihaleyi yapan idarelerce EKAP üzerinden alınacağının belirtildiği, elektronik ihalelerin EKAP üzerinden yapıldığı, ihaleye katılabilmek için EKAP’a kayıt olunmasının zorunlu olduğu, EKAP kayıtlarının bulunduğu, dolayısıyla ortaklık yapısı dahil temsilci gibi tüm bilgilerin EKAP’ta yer aldığı, ortaklara ait bilgiler boş bırakılmış ise de, Yeterlik Bilgileri Tablosu’nda beyan edilen Ticaret Sicili Gazetesi bilgilerinden şirketin tek ortaklı olduğunun tespit edilebileceği, Ticaret Sicili Gazetesi’nden tespit edilmese dahi söz konusu ortaklık bilgileri EKAP’a kayıtlı olduğundan anılan bilgilerin teyit edilmesinin mümkün olduğu ileri sürülmektedir.
KARŞI TARAFIN SAVUNMASI : Davalı idare tarafından, davaya konu ihalenin elektronik ihale şeklinde yapıldığı, bu kapsamda istekliler tarafından Yeterlik Bilgileri Tablosu’nda beyan edilen bilgi ve belgeler üzerinden yeterlik değerlendirmesi yapılacağı, EKAP veya kamu kurum ve kuruluşları ile kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarının internet siteleri üzerinden sorgulanamayanların değerlendirmesinin ise yine ilk olarak isteklinin beyanı üzerinden yapılacağı, daha sonra şayet isteklinin elektronik ortamda sorgulanamayan yeterlik bilgilerinin idare tarafından belgelerin sunuluş şekline uygun olarak sunulması istenirse söz konusu beyanın doğruluğu ve teklif değerlendirmesiyle ilgili değerlendirmenin bu aşamada yapılacağı, davacıya ait Yeterlik Bilgileri Tablosu’nda ortaklara ait bilgiler bölümünün boş bırakıldığı, İdari Şartname’nin 7.1.a.2. maddesi uyarınca doldurulması gereken “Ortaklara Ait Bilgiler” kısmının boş bırakıldığı, dolayısıyla tesis edilen işlemin hukuka uygun olduğu belirtilerek istemin reddi gerektiği savunulmuştur.
DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ …’IN DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin kabulü gerektiği düşünülmektedir.
TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay Onüçüncü Dairesi’nce, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra, dosya tekemmül ettiğinden yürütmenin durdurulması istemi hakkında ayrıca bir karar verilmeksizin gereği görüşüldü:
İNCELEME VE GEREKÇE:
ESAS YÖNÜNDEN:
MADDİ OLAY :
Adalet Bakanlığı Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı tarafından 02/08/2021 tarihinde açık ihale usulü ile “Akçaabat Adalet Binası Yapım İşi” ihalesi yapılmış, bahse konu ihalede 9 adet doküman indirilmiş, ihaleye 3 istekli tarafından teklif verilmiştir.
İhaleyi gerçekleştiren idarece 10/08/2021 onay tarihli ihale komisyon kararı ile davacıların oluşturduğu iş ortaklığınca sunulan Yeterlik Bilgileri Tablosu’nun Ticaret Sicili Bilgileri bölümünün “Ortaklara Ait Bilgiler” satırında herhangi bir beyanda bulunulmadığından bahisle davacıların oluşturduğu iş ortaklığı değerlendirme dışı bırakılmış, ihaleye teklif veren diğer isteklilerden …İnş. Taah. Tic. ve San. A.Ş.’nin aşırı düşük teklif açıklaması sunmaması, … İnş. Taah. Müh. Mim. Gıda ve Tem. Hiz. Tur. Nak. Tic. Ltd. Şti.-… Grup İnş. Proje Taah. Tic. Ltd. Şti. iş ortaklığının teklifinin ise yaklaşık maliyetin üzerinde olması sebepleriyle anılan istekliler değerlendirme dışı bırakılmış ve ihalede geçerli teklif kalmadığı gerekçesiyle ihalenin iptaline karar verilmiştir.
Davacıların oluşturduğu iş ortaklığı tarafından ihaleyi gerçekleştiren idareye yapılan şikâyet başvurusuna yasal süre içerisinde herhangi cevap verilmemesi üzerine Kamu İhale Kurumu’na itirazen şikâyet başvurusunda bulunulmuştur.
Kurul’un 22/09/2021 tarih ve 2021/UY.II-1753 sayılı dava konusu kararıyla, davacıların oluşturduğu iş ortaklığının pilot ortağı olan … Endüstriyel Yapı ve Otomotiv A.Ş. tarafından sunulan Yeterlik Bilgileri Tablosu’nda İdari Şartname’nin 7.1.a.2. maddesi uyarınca beyan edilmesi gereken “Ortaklara Ait Bilgiler” kısmı boş bırakıldığından bahisle değerlendirme dışı bırakılmasında hukuka aykırılık bulunmadığından itirazen şikâyet başvurusunun reddine karar verilmiştir.
Bunun üzerine anılan Kurul kararının iptali istemiyle bakılan dava açılmıştır.
İLGİLİ MEVZUAT:
4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun “Tekliflerin değerlendirilmesi” başlıklı 37. maddesinin 2. fıkrasında, “Tekliflerin değerlendirilmesinde, öncelikle belgeleri eksik olduğu veya teklif mektubu ile geçici teminatı usulüne uygun olmadığı 36. maddeye göre ilk oturumda tespit edilen isteklilerin tekliflerinin değerlendirme dışı bırakılmasına karar verilir. Ancak, teklifin esasını değiştirecek nitelikte olmaması kaydıyla, belgelerde bilgi eksikliği bulunması hâlinde idarece belirlenen sürede isteklilerden bu eksik bilgilerin tamamlanması yazılı olarak istenir. Belirlenen sürede bilgileri tamamlamayan istekliler değerlendirme dışı bırakılır ve geçici teminatları gelir kaydedilir. Bu ilk değerlendirme ve işlemler sonucunda belgeleri eksiksiz ve teklif mektubu ile geçici teminatı usulüne uygun olan isteklilerin tekliflerinin ayrıntılı değerlendirilmesine geçilir. Bu aşamada, isteklilerin ihale konusu işi yapabilme kapasitelerini belirleyen yeterlik kriterlerine ve tekliflerin ihale dokümanında belirtilen şartlara uygun olup olmadığı ile birim fiyat teklif cetvellerinde aritmetik hata bulunup bulunmadığı incelenir. Uygun olmadığı belirlenen isteklilerin teklifleri ile birim fiyat teklif cetvellerinde aritmetik hata bulunan teklifler değerlendirme dışı bırakılır.” kuralı yer almıştır.
İhale ilan tarihinde yürürlükte bulunan haliyle Yapım İşleri İhaleleri Uygulama Yönetmeliği’nin “Aday veya isteklinin mesleki faaliyetini sürdürdüğünü ve teklif vermeye yetkili olduğunu gösteren belgeler” başlıklı 38. maddesinde, “(1) İhalelere katılacak aday veya istekliler tarafından, a) Gerçek kişi olması hâlinde, noter tasdikli imza beyannamesinin, b) Tüzel kişi olması hâlinde, bu Yönetmelik ekinde yer alan Tüzel Kişilerde Ortaklık Bilgilerine ve Yönetimdeki Görevlilere İlişkin Son Durumu Gösterir Belge ile tüzel kişiliğin noter tasdikli imza sirkülerinin, teklif kapsamında sunulması zorunludur. …”; “Elektronik ihale” başlıklı 60/A maddesinin 9. fıkrasında, “İhale dokümanında belirtilen geçici teminat mektubu, katılım belgeleri ve yeterlik kriterleri ile fiyat dışı unsurlara ilişkin değerlendirme, istekliler tarafından beyan edilen bilgi ve belgelerden; EKAP veya diğer kamu kurum ve kuruluşları ile kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarının internet sayfası üzerinden sorgulanarak temin veya teyit edilebilenler için, sorgulama sonucunda elde edilen bilgiler; belirtilen yöntemle temin veya teyit edilemeyenler için ise yeterlik bilgileri tablosunda beyan edilen bilgiler esas alınarak yapılır. Bu değerlendirme sonucunda ihalede öngörülen şartları sağlamadığı anlaşılan teklifler değerlendirme dışı bırakılır. …” kurallarına yer verilmiştir.
Elektronik İhale Uygulama Yönetmeliği’nin “e-tekliflerin değerlendirilmesi” başlıklı 24. maddesinin 3. ve 4. fıkralarında, “(3) İhale dokümanında belirtilen katılım belgeleri ve yeterlik kriterleri ile ilgili değerlendirme, e-teklif kapsamında yüklü olan belgelerin ve EKAP üzerinden ilgili kurum ve kuruluşların sistemlerinden sorgulama suretiyle elde edilen bilgilerin değerlendirilmesi suretiyle yapılır. (4) Yeterlik kriterlerinin istekliler tarafından karşılanıp karşılanmadığına ilişkin değerlendirme ihale dokümanında yer alan hükümler çerçevesinde yapılır. Yeterlik kriterlerini karşılamayan isteklilerin teklifleri değerlendirme dışı bırakılır ve bu husus gerekçesi de açıkça belirtilmek suretiyle EKAP’a kaydedilir.” kuralları yer almaktadır.
Uyuşmazlığa konu ihaleye ait İdari Şartname’nin “İhaleye katılabilmek için gereken belgeler ve yeterlik kriterleri” başlıklı 7. maddesinde, “7.1. İsteklilerin ihaleye katılabilmeleri için aşağıda sayılan belgeler ve yeterlik kriterleri ile fiyat dışı unsurlara ilişkin bilgileri e-teklifleri kapsamında beyan etmeleri gerekmektedir.: a) Teklif vermeye yetkili olduğunu gösteren imza beyannamesi veya imza sirküleri; 1) Gerçek kişi olması hâlinde, noter tasdikli imza beyannamesi, 2) Tüzel kişi olması hâlinde, ilgisine göre tüzel kişiliğin ortakları, üyeleri veya kurucuları ile tüzel kişiliğin yönetimindeki görevlileri belirten son durumu gösterir Ticaret Sicil Gazetesi, bu bilgilerin tamamının bir Ticaret Sicil Gazetesinde bulunmaması hâlinde, bu bilgilerin tümünü göstermek üzere ilgili Ticaret Sicil Gazeteleri veya bu hususları gösteren belgeler ile tüzel kişiliğin noter tasdikli imza sirküleri, (anonim şirketler tarafından her durumda bu bilgileri gösterir pay defteri)…; “Tekliflerin sunulma şekli” başlıklı 22. maddesinde, “22.1. e-teklifler istekliler tarafından EKAP üzerinden, yalnızca teklif mektubu ve ekleri doldurularak hazırlandıktan sonra e-imza ile imzalanarak ihale tarih ve saatine kadar gönderilir. Ortak girişimlerde e-teklifin ortakların tamamı tarafından e-imza ile imzalanması zorunludur. Teklife ilişkin e-anahtar, e-teklif ile birlikte ihale tarih ve saatine kadar EKAP üzerinden gönderilir. 22.2. Yeterlik bilgileri tablosunda ihaleye katılabilmek için gereken belgeler ve yeterlik kriterleri ile fiyat dışı unsurlar, teknik şartnameye cevaplar ve açıklamalar standart formunda ise açıklama istenen teknik özellikler için ayrı satırlar açılmış olup, istekliye ait hangi belgeler esas alınarak ihaleye katılım sağlanmış ise o belgelere ilişkin tarih, sayı, yevmiye numarası gibi bilgiler ile istenen kriterlere ve açıklamalara ilişkin belgelerde yer alan gerekli bilgiler eksiksiz olarak açık ve anlaşılır bir şekilde belirtilmek suretiyle ekli standart formalara uygun şekilde doldurulacaktır. … 22.8. İdarece talep edilmesi durumunda istekliler tarafından, e-teklifleri kapsamında beyan edilen bilgi ve belgelerden, EKAP veya diğer kamu kurum ve kuruluşları ile kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarının internet sayfası üzerinden sorgulanarak teyit edilemeyenler ekleri ile birlikte, belgelerin sunuluş şekline uygun olarak süresi içerisinde sunulmak zorundadır.”; “Tekliflerin değerlendirilmesi” başlıklı 31. maddesinde, “… 31.3. İhale dokümanında belirtilen geçici teminat mektubu, katılım belgeleri ve yeterlik kriterleri ile fiyat dışı unsurlara ve istenilmişse teknik şartnameye cevaplar ve açıklamalara ilişkin değerlendirme, istekliler tarafından beyan edilen bilgi ve belgelerden; EKAP veya diğer kamu kurum ve kuruluşları ile kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarının internet sayfası üzerinden sorgulanarak temin veya teyit edilebilenler için, sorgulama sonucunda elde edilen bilgiler; belirtilen yöntemle temin veya teyit edilemeyenler için ise beyan edilen bilgiler esas alınarak yapılır. … 31.8. Yapılan değerlendirme sonucunda, ihalede öngörülen şartları sağlamadığı anlaşılan veya yeterlik sertifikasının geçerlik süresi ihale tarihinden önce dolan teklifler değerlendirme dışı bırakılarak ya da aşırı düşük teklif açıklaması yeterli görülmeyen teklifler reddedilerek, EKAP üzerinden Uygun Olmayan e-Teklif Kontrol Tutanağı düzenlenir ve değerlendirme dışı bırakma işleminin gerekçeleri belirtilir.” kuralları yer almıştır.
HUKUKİ DEĞERLENDİRME:
Aktarılan mevzuat ile ihale dokümanının birlikte incelenmesinden, tüzel kişiliğin ortakları, yöneticileri veya üyelerine ilişkin bilgilerin, son durumu gösterir Türkiye Ticaret Sicili Gazetesi ya da bu hususları gösteren belgeler ile tevsik edilmesi gerektiği, e-teklif alınmak suretiyle yapılan ihalelerde, Elektronik İhale Uygulama Yönetmeliği’nin ekinde bulunan “Yeterlik Bilgileri Tablosu Sunulan ve Tekliflerin Elektronik Ortamda Alındığı İhalelerde Uygulanacak Tip İdari Şartname” ve ilgili yönetmeliklerin ekinde bulunan diğer standart formların kullanılacağı, bu doğrultuda teklif mektubunun eklerinden biri olan yeterlik bilgileri tablosunun da EKAP üzerinden isteklilerce hangi belgeler esas alınarak ihaleye katılım sağlanmış ise o belgelere ilişkin tarih, sayı, yevmiye numarası gibi bilgiler ile istenen kriterlere ve açıklamalara ilişkin belgelerde yer alan gerekli bilgiler eksiksiz olarak açık ve anlaşılır bir şekilde belirtilmek suretiyle, ihale dokümanı ekinde verilen standart forma uygun şekilde doldurulacağı, ihaleye ait Yeterlik Bilgileri Tablosu’nda ilgili Türkiye Ticaret Sicili Gazetesi/Gazetelerinin beyan edileceği kısmın bulunduğu, tüzel kişiliğin son ortaklık yapısına ilişkin bilgilerin tamamının bir Türkiye Ticaret Sicili Gazetesi’nde bulunmaması hâlinde, durumun bu hususları gösteren başka belgelerle de tevsik imkânı bulunduğu, bu bağlamda Yeterlik Bilgileri Tablosu’nda “Ticaret Sicili Bilgileri”nin gösterildiği kısımda “Diğer belgeler kullanılarak tevsik ediliyorsa bu belgelerin tarih ve sayısı ile düzenleyen gerçek/tüzel kişi” başlıklı satıra yer verildiği, ihale dokümanında belirtilen geçici teminat mektubu, katılım belgeleri ve yeterlik kriterleri ile fiyat dışı unsurlara ilişkin değerlendirmenin, istekliler tarafından beyan edilen bilgi ve belgelerden; EKAP veya diğer kamu kurum ve kuruluşları ile kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarının internet sayfası üzerinden sorgulanarak temin veya teyit edilebilenler için sorgulama sonucunda elde edilen bilgiler; belirtilen yöntemle temin veya teyit edilemeyenler için ise Yeterlik Bilgileri Tablosu’nda beyan edilen bilgiler esas alınarak yapılacağı, bu değerlendirme sonucunda ihalede öngörülen şartları sağlamadığı anlaşılan tekliflerin değerlendirme dışı bırakılacağı, diğer yandan, belgelerde teklifin esasını değiştirmeyecek nitelikte bilgi eksikliği bulunması durumunda idarece belirlenen süre içerisinde eksikliklerin tamamlanmasının yazılı olarak isteneceği anlaşılmaktadır.
İhalede, davacıların oluşturduğu iş ortaklığının pilot ortağı … Endüstriyel Yapı ve Otomotiv A.Ş. tarafından sunulan Yeterlik Bilgileri Tablosu incelendiğinde, “İhaleye Katılmak İçin Gereken Belgeler ve Yeterlik Kriterleri” başlığı altındaki “Teklif Vermeye Yetkili Olunduğuna İlişkin Bilgiler” bölümünde “Ticaret Sicili Bilgileri”nin gösterildiği kısımda yer alan; “Ortaklara Ait Bilgiler (Halka Arz Edilen Hisseler Hariç) [Ortakların: Gerçek Kişi Olması Durumunda Ad-Soyad/TC Kimlik Numarası/ Ortaklık Oranı/ Varsa İşletme Adı ve Ticaret Unvanı; Tüzel Kişi Olması Durumunda Ticaret Unvanı/Vergi Kimlik Numarası/Ortaklık Oranı/Varsa İşletme Adı]” satırının boş bırakıldığı, “Yöneticilere ait bilgiler” satırında, “…, …, Yönetim Kurulu Üyesi”, bir alt satırında “…, …, Yönetim Kurulu Başkanı” hususlarının beyan edildiği; “Ticaret Sicili Gazetesi/Gazetelerinin Tarihi, Sayısı ve Sicil Müdürlüğü” satırlarında ise, Ankara Ticaret Sicil Müdürlüğü’ne yer verilerek sırasıyla 26/01/2018 tarih ve 9503-633 sayılı, 29/04/2020 tarih ve 10068-25 sayılı, 24/12/2020 tarih ve 10231-999 sayılı, 18/05/2021 tarih ve 10330-1135 sayılı Ticaret Sicili Gazetelerinin beyan edildiği; “Pay Defteri” kısmında “24/01/2018 tarih, 79 Sayfa 1 Adet” ibaresinin yer aldığı, “Diğer Belgeler Kullanılarak Tevsik Ediliyorsa Bu Belgelerin Tarih ve Sayısı ile Düzenleyen Gerçek/Tüzel Kişi” kısmında ise herhangi bir bilginin beyan edilmediği görülmüştür.
Davacıların oluşturduğu iş ortaklığının pilot ortağı … Endüstriyel Yapı ve Otomotiv A.Ş. tarafından sunulan Yeterlik Bilgileri Tablosu’nda beyan edilen Ticaret Sicili Gazeteleri incelendiğinde, şirketin 26/01/2018 tarihli Ticaret Sicili Gazetesi’nde ilan edilerek kurulduğu, şirket sermayesi beheri 200,00-TL değerinde 500 paya ayrılmış 100.000,00-TL değerinde olduğu ve payların tamamının şirketin yöneticisi olan …’ya ait olduğu, 24/12/2020 tarihli Ticaret Sicili Gazetesi’nde şirketin sermaye artırımına gittiği, şirket sermayesinin her biri 500,00-TL değerinde 5.000 paya ayrılmış 2.500.000,00-TL değerinde olduğu ve payların tamamının şirketin yöneticisi olan …’ya ait olduğu, dolayısıyla şirketin kuruluşundan itibaren tüzel kişilik hisselerinin tamamının Yeterlik Bilgileri Tablosu’nda bildirilen aynı zamanda yönetici olan …’ya ait olan tek ortaklı anonim şirket olarak faaliyet gösterdiği, nitekim, dava konusu Kurul kararında da anılan şirketin Ticaret Sicili Gazetelerinin incelenmesi neticesinde şirket hisselerinin tamamının …’ya ait olduğu ve şirketi temsil ve ilzama yetkili olduğuna ilişkin bilgiler içerdiğinin belirtildiği anlaşılmıştır.
Bu itibarla, pilot ortağa ait ortaklık bilgileri Yeterlik Bilgileri Tablosu’nda beyan edilen Ticaret Sicili Gazetelerinden tespit edilebileceğinden ve “Ortaklara Ait Bilgiler” kısmında beyanda bulunulmamış olması teklifin esasına etkili bir husus olmadığından itirazen şikâyet başvurusunun reddine dair dava konusu Kurul kararında hukuka uygunluk, davanın reddi yolundaki İdare Mahkemesi kararında ise hukukî isabet bulunmamaktadır.
KARAR SONUCU :
Açıklanan nedenlerle;
1. Davacıların temyiz isteminin kabulüne;
2. 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesi uyarınca … İdare Mahkemesi’nin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararının BOZULMASINA,
3. DAVA KONUSU İŞLEMİN İPTALİNE,
4. Ayrıntısı aşağıda gösterilen ilk derece ve temyiz yargılama giderleri toplamı …-TL ile Avukatlık Asgari Ücret Tarifesi uyarınca …-TL vekâlet ücretinin davalı idareden alınarak davacılara verilmesine,
5. Posta giderleri avansından artan tutarın ve istemi hâlinde ilk derece ve temyiz aşamalarında kullanılmayan toplam …-TL (…-TL+…-TL) yürütmeyi durdurma harçlarının davacılara iadesine,
6. Dosyanın anılan Mahkeme’ye gönderilmesine,
7. 2577 sayılı Kanun’un 20/A maddesinin ikinci fıkrasının (i) bendi uyarınca kesin olarak (karar düzeltme yolu kapalı olmak üzere), 30/12/2021 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.