Danıştay 12. Daire, Esas No: 2020/548, Karar No: 2021/1278

Danıştay 12. Daire Başkanlığı 2020/548 E. , 2021/1278 K.

    “İçtihat Metni”

    T.C.
    D A N I Ş T A Y
    ONİKİNCİ DAİRE
    Esas No : 2020/548
    Karar No : 2021/1278

    TEMYİZ EDEN (DAVACI) : … Sendikası
    VEKİLİ : Av. …

    KARŞI TARAF (DAVALI) : … Bakanlığı
    VEKİLİ : Av. …

    İSTEMİN KONUSU : … İdare Mahkemesinin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararının temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.

    YARGILAMA SÜRECİ :
    Dava konusu istem: Davacı Sendika tarafından, 14/08/2013 tarih ve 28735 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren “Kamu Görevlilerinin Geneline ve Hizmet Kollarına Yönelik Mali ve Sosyal Haklara İlişkin 2014 ve 2015 Yıllarını Kapsayan 2. Dönem Toplu Sözleşme” hükümleri uyarınca, personelin mesaiye geliş ve gidişlerinde kullanılan servis hizmeti uygulamasından (4/C’li personel de dahil olmak üzere) bütün yargı çalışanlarının yararlandırılması istemiyle yapılan başvurunun reddine ilişkin işleminin iptaline karar verilmesi istenilmiştir.
    İlk Derece Mahkemesi kararının özeti: … İdare Mahkemesince, Mahkemelerinin davanın ehliyet yönünden reddine yönelik … tarih ve E:…, K:… sayılı kararının, Danıştay Beşinci Dairesinin 18/12/2014 tarih ve E:2014/5265, K:2014/9659 sayılı kararıyla bozulması üzerine verilen 09/04/2015 tarih ve E:2015/742, K:2015/638 sayılı “ısrar-ehliyet ret” kararının, Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulunun 04/10/2017 tarih ve E:2015/4160, K:2017/2905 sayılı kararıyla bozulması üzerine verilen kararla; Kamu Kurum ve Kuruluşları Personel Servis Hizmet Yönetmeliği’nin 5. maddesinde, personel servis hizmeti verilmesi yönünden kamu kurumlarına takdir yetkisi verildiği, Kamu İşveren Heyeti ile Kamu Görevlileri Sendikaları arasında akdedilen Kamu Görevlilerinin Geneline ve Hizmet Kollarına Yönelik Mali ve Sosyal Haklara İlişkin 2014 ve 2015 Yıllarını Kapsayan 2. Dönem Toplu Sözleşme’nin, Üçüncü Kısım, Birinci Bölümünde yer alan ”Servis Hizmeti” başlıklı 6. maddesinde; Bakanlıklar ve bağlı kuruluşların merkez teşkilatında görev yapan personele mesaiye geliş ve gidişleri için servis hizmeti sağlanması konusunda çalışma yapılacağının belirtildiği, davalı idarenin bütçesi ve imkânları dahilinde ulaşım güçlüğü çeken belirli il ve mahkemelere servis hizmeti sağlanabilmesi ve bütçe imkanlarının yetersiz olması nedeniyle, dava konusu işlemde hukuka aykırılık bulunmadığı gerekçesiyle davanın reddine karar verilmiştir.

    TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davacı Sendika tarafından, dava konusu işlemin yasal dayanağının bulunmadığı, idarenin personeline verimli çalışma ortamı sağlamakla yükümlü olduğu, Anayasa’nın eşitlik ilkesinin ve uluslararası sözleşmelerde yer alan ayrımcılık yasağı, adil ve elverişli ücret verilmesi haklarının ihlal edildiği, tesis edilen işlemle 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 4/C maddesi kapsamındaki personelin psikolojik ve mali yönden mağdur edildiği ileri sürülmüştür.

    KARŞI TARAFIN SAVUNMASI : Davalı idare tarafından istemin reddi gerektiği savunulmuştur.

    DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ : …

    DÜŞÜNCESİ : İsteminin reddi gerektiği düşünülmektedir.

    TÜRK MİLLETİ ADINA
    Karar veren Danıştay Onikinci Dairesince, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:

    HUKUKİ DEĞERLENDİRME:
    İdare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı hâlinde mümkündür.
    Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.

    KARAR SONUCU:
    Açıklanan nedenlerle;
    1. Davacının temyiz isteminin reddine,
    2. Davanın yukarıda özetlenen gerekçeyle reddi yolundaki … İdare Mahkemesinin … tarih ve E:…, K:… sayılı temyize konu kararının ONANMASINA,
    3. Temyiz giderlerinin istemde bulunan üzerinde bırakılmasına,
    4. Dosyanın anılan Mahkemeye gönderilmesine,
    5. 2577 sayılı Kanun’un (Geçici 8. maddesi uyarınca uygulanmasına devam edilen) 54. maddesinin birinci fıkrası uyarınca bu kararın tebliğ tarihini izleyen günden itibaren 15 (onbeş) gün içinde karar düzeltme yolu açık olmak üzere 12/03/2021 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir