Danıştay 10. Daire, Esas No: 2018/1445, Karar No: 2021/6553

Danıştay 10. Daire Başkanlığı 2018/1445 E. , 2021/6553 K.
“İçtihat Metni”

T.C.
D A N I Ş T A Y
ONUNCU DAİRE
Esas No : 2018/1445
Karar No : 2021/6553

TEMYİZ EDEN (DAVACI) : …
VEKİLİ : Av. …

KARŞI TARAF (DAVALILAR): 1- … Bakanlığı / …
(Mülga … Bakanlığı)
VEKİLİ : Hukuk Müşaviri …
2- … Valiliği
VEKİLİ : Av. …

İSTEMİN_KONUSU :Eskişehir Valiliği İl Tahkim Komisyonu’nun … tarih ve … sayılı işleminin 2009 ve 2010 yıllarında Eskişehir ilinde davacıya yapılan aspir destekleme prim ödemelerinin haksız şekilde alındığından bahisle davacıdan geri istenilmesine ilişkin kısmının iptali istemiyle açılan dava sonucunda, Danıştay Onuncu Dairesinin 16/02/2017 tarih ve E:2014/2452, K:2017/851 sayılı bozma kararına uyulmak suretiyle … İdare Mahkemesince davanın reddi yolunda verilen … tarih ve E:…, K:… sayılı kararın davacı tarafından temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.

TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davacı tarafından, dava konusu olayla ilgili olarak … Ağır Ceza Mahkemesince kendisinin de içinde bulunduğu sanıklar hakkında suçun sabit olmaması nedeniyle beraat kararı verildiğinden idare mahkemesince verilen ret kararının hukuka aykırı olduğunun ortaya çıktığı, bu nedenle ilk derece mahkemesi kararının bozulması gerektiği ileri sürülmektedir.

KARŞI_TARAFIN_SAVUNMALARI : Davalı Bakanlık tarafından, ilk derece mahkemesince Danıştay bozma kararına uyulmak suretiyle verilen kararda hukuka aykırılık olmadığı, haksız ve hukuki dayanaktan yoksun temyiz isteminin reddi gerektiği savunulmaktadır.
Davalı Valilik tarafından, davacıya yapılan 2009 ve 2010 yılı aspir ödemelerinin haksız olduğu hususunun dosyada bulunan bilgi ve belgelerden açıkça anlaşıldığı, yerinde olan mahkeme kararının temyizine ilişkin davacı isteminin reddi gerektiği savunulmaktadır.

DANIŞTAY TETKİK HAKİMİ : …
DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin reddi ile bozma kararına uyulmak suretiyle verilen İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay Onuncu Dairesince, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra, gereği görüşüldü:

HUKUKİ DEĞERLENDİRME :
İdare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı hâlinde mümkündür.
Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.

KARAR SONUCU :
Açıklanan nedenlerle;
1. Davacının temyiz isteminin reddine,
2. Davanın reddi yolundaki … İdare Mahkemesinin … tarih ve E:…, K:… sayılı temyize konu kararının ONANMASINA,
3. 2577 sayılı Kanun’un (Geçici 8. maddesi uyarınca uygulanmasına devam edilen) 54. maddesinin 1. fıkrası uyarınca bu kararın tebliğ tarihini izleyen günden itibaren 15 (on beş) gün içinde karar düzeltme yolu açık olmak üzere, 20/12/2021 tarihinde oy birliğiyle karar verildi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir