Danıştay 2. Daire, Esas No: 2021/15954, Karar No: 2022/541

Danıştay 2. Daire Başkanlığı 2021/15954 E. , 2022/541 K.
“İçtihat Metni”

T.C.
D A N I Ş T A Y
İKİNCİ DAİRE
Esas No : 2021/15954
Karar No : 2022/541

TEMYİZ EDEN (DAVALI) : … Genel Müdürlüğü
VEKİLİ : Av. …

KARŞI TARAF (DAVACI) : …
VEKİLİ : Av. …

İSTEMİN KONUSU : … İdare Mahkemesince verilen … günlü, E:…, K:… sayılı kararın, dilekçede yazılı nedenlerle 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesi uyarınca temyizen incelenerek bozulması isteminden ibarettir.

YARGILAMA SÜRECİ :
Dava Konusu İstem : Dava; 4. sınıf emniyet müdürü olarak görev yapan davacının 2015 yılı rütbe terfi döneminde bir üst rütbeye terfi ettirilmemesine ilişkin Emniyet Genel Müdürlüğü Yüksek Değerlendirme Kurulunun 2015/3 sayılı kararının iptali ile bu işlem nedeniyle mahrum kaldığı mali haklarının işlem tarihi itibariyle işletilecek yasal faiziyle birlikte ödenmesine ve özlük haklarının iadesine karar verilmesi istemiyle açılmıştır.
… İdare Mahkemesinin … günlü, E:…, K:… sayılı kararıyla dava konusu işlemin iptaline, dava konusu işlem nedeniyle mahrum kaldığı parasal haklarının dava tarihi olan 22/10/2015 tarihinden itibaren işletilecek yasal faiziyle birlikte davacıya ödenmesine karar verilmiş olup; anılan karar, Danıştay Beşinci Dairesinin 26/06/2019 günlü, E:2016/29857, K:2019/4326 sayılı kararıyla bozulmuştur.

İlk Derece Mahkemesi Kararının Özeti : Bozma kararına uyulmak suretiyle verilen … İdare Mahkemesinin temyize konu kararıyla; performans puanı ve başarı belgesi/ödül değerlendirme kriterleri yönünden davacı ile eşdeğer olan (performans puanı=5 ve başarı belgesi/ödül=0 olarak) personelden bazıları hakkında terfi eder kararı verilirken bazıları hakkında terfi etmez kararı verildiği, aynı şekilde performans puanı ve başarı belgesi/ödül değerlendirme kriterleri yönünden davacıdan daha iyi durumda bulunan (performans puanı=5 ve başarı belgesi/ödül=1 olarak) personellerden bazıları hakkında terfi eder kararı verilirken bazıları hakkında terfi etmez kararı verildiği, yine performans puanı ve başarı belgesi/ödül değerlendirme kriterleri yönünden davacıya göre daha düşük performans puanına sahip olmasına karşın başarı belgesi/ödülü bulunmayan bazı personeller hakkında terfi etmez kararı verilirken bazı personel hakkında ise terfi eder kararı verildiği, liyakat değerlendirmesinde dikkate alınması gereken ölçütlerin rütbe terfiine aday olan davacı ile terfi incelemesine katılanlar yönünden eşit, objektif ve istikrarlı şekilde uygulanmadığı, bu durumun hukuki nedenlerinin davalı idarece ortaya konulmadığı anlaşıldığından dava konusu işlemde hukuka ve mevzuata uyarlık bulunmadığı, öte yandan, iş bu kararın davacının doğrudan üst rütbeye terfi sonucunu doğurmadığı, 2015 yılı terfi döneminde liyakat değerlendirmesinde dikkate alınması gereken ölçütlerin rütbe terfiine aday olan davacı ile terfi incelemesine giren diğer kişiler yönünden eşit, objektif ve istikrarlı şekilde uygulanması sonucuna göre davacının terfi edip edemeyeceğine idarece yeniden bir karar verileceğinden, davacının dava konusu işlem nedeniyle mahrum kaldığı (ve ileride mahrum kalınacak) tüm mali ve özlük haklarının işlem tarihi itibariyle işletilecek yasal faiziyle birlikte ödenmesine karar verilmesine bu aşamada hukuki olanak bulunmadığı gerekçesiyle dava konusu işlemin iptaline, dava konusu işlem nedeniyle mahrum kalınan (ve ileride mahrum kalınacak) tüm mali ve özlük haklarının işlem tarihi itibariyle işletilecek yasal faiziyle birlikte ödenmesine karar verilmesi isteminin reddine, karar verilmiştir.

TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davalı idare tarafından, kamu yararı ve emniyet teşkilatının nitelikli amir ihtiyacı göz önünde bulundurularak liyakatli personelin belirlendiği ve kadro durumu da dikkate alınarak liyakatli personel arasından da en liyakatli olanların bir üst rütbeye terfi ettirilmesinin amaçlandığı bu kapsamda, 2015 yılında bir üst rütbeye terfi durumu değerlendirmeye alınan davacının ilgili mevzuat hükümleri doğrultusunda yapılan değerlendirme sonucunda hakkında verilen terfi etmez kararının hukuka uygun olduğu ileri sürülmektedir.

KARŞI TARAFIN CEVABI : Cevap verilmemiştir.

DANIŞTAY TETKİK HAKİMİ : …

DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin reddi ile usul ve yasaya uygun olan İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA

Karar veren Danıştay İkinci Dairesince, Tetkik Hakiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:

HUKUKİ DEĞERLENDİRME :
İdare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı halinde mümkündür.
Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.

KARAR SONUCU :
Açıklanan nedenlerle;
1. DAVALI İDARENİN TEMYİZ İSTEMİNİN REDDİNE,
2. … İdare Mahkemesince verilen … günlü, E:…, K:… sayılı kararın ONANMASINA,
3. Temyiz giderlerinin istemde bulunan davalı idare üzerinde bırakılmasına,
4. Dosyanın Mahkemesine gönderilmesine,
5. 2577 sayılı Kanun’un (Geçici 8. maddesi uyarınca uygulanmasına devam edilen) 54. maddesinin 1. fıkrası uyarınca bu kararın tebliğ tarihini izleyen günden itibaren (15) onbeş gün içinde Danıştayda karar düzeltme yolu açık olmak üzere, 16/02/2022 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir