Danıştay 13. Daire, Esas No: 2016/3137, Karar No: 2021/363
Danıştay 13. Daire Başkanlığı 2016/3137 E. , 2021/363 K.
“İçtihat Metni”
T.C.
D A N I Ş T A Y
ONÜÇÜNCÜ DAİRE
Esas No:2016/3137
Karar No:2021/363
TEMYİZ EDEN (DAVACI) : …
VEKİLİ : Av. …
KARŞI TARAF (DAVALI) : … A.Ş.
VEKİLİ : Av. …
İSTEMİN KONUSU : … İdare Mahkemesi’nin … tarih ve E: …, K: … sayılı kararının temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.
YARGILAMA SÜRECİ :
Dava konusu istem: Türkiye Şeker Fabrikaları A.Ş. … Şeker Fabrikası Müdürlüğü tarafından 03/12/2014 tarihinde açık ihale usulüyle yapılan … İhale Kayıt Numaralı “İşçi Yemekhanesi ve Alakart Lokantasında Yemek Pişirme, Bulaşık Yıkama ve Garsonluk Hizmetleri” ihalesine katılan şirketin ihalelere katılmaktan yasaklandığından bahisle %50’den fazla hisseye sahip olan davacının da ihalelere katılmaktan bir yıl süreyle yasaklanmasına ilişkin işlemin iptali istenilmiştir.
İlk Derece Mahkemesi kararının özeti: … İdare Mahkemesi’nce verilen kararda; davacının ortağı olduğu şirketin teklif mektubu içerisinden iki farklı teklif çıktığı, bunların farklı tutarlar içerdiği, tekliflerin alternatif teklifler olduğu, söz konusu durumun 4734 sayılı Kanun’un 17. maddesinin (d) bendinde düzenlenen yasaklı davranış olduğu anlaşıldığından davacı hakkında aynı Kanun’un 58. maddesi uyarınca 1 yıl süreyle bütün kamu ihalelerine katılmaktan yasaklama kararı verilmesine ilişkin dava konusu işlemde hukuka aykırılık bulunmadığı sonucuna varılmıştır.
Belirtilen gerekçelerle dava konusu işlem hukuka uygun bulunarak davanın reddine karar verilmiştir.
TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davacı tarafından, yasaklama kararının 45 günlük süre içerisinde verilmediği ileri sürülmektedir.
KARŞI TARAFIN SAVUNMASI : Davalı idare tarafından, davacının eylemine ilişkin yazının 12/01/2015 tarihinde Genel Müdürlüğe ulaştığı,18/02/2015 tarihinde Yönetim Kurulu kararıyla davacı hakkında yasaklama işlemi tesis edildiği, işlemin süresinde olduğu belirtilerek istemin reddi gerektiği savunulmuştur.
DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ …’NIN DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin reddi ile İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.
TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay Onüçüncü Dairesi’nce, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:
HUKUKİ DEĞERLENDİRME :
İdare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı hâlinde mümkündür.
Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.
KARAR SONUCU :
Açıklanan nedenlerle;
1. Davacının temyiz isteminin reddine,
2. Davanın reddi yolundaki … İdare Mahkemesi’nin … tarih ve E: …, K: … sayılı temyize konu kararında, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde sayılan bozma nedenlerinden hiçbirisi bulunmadığından anılan Mahkeme kararının ONANMASINA,
3. Temyiz giderlerinin istemde bulunan üzerinde bırakılmasına,
4. Dosyanın anılan Mahkeme’ye gönderilmesine,
5. 2577 sayılı Kanun’un Geçici 8. maddesi uyarınca, bu kararın tebliğ tarihini izleyen 15 (on beş) gün içerisinde kararın düzeltilmesi yolu açık olmak üzere, 09/02/2021 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.