Danıştay 4. Daire, Esas No: 2016/19522, Karar No: 2021/1356

Danıştay 4. Daire Başkanlığı 2016/19522 E. , 2021/1356 K.

    “İçtihat Metni”

    T.C.
    D A N I Ş T A Y
    DÖRDÜNCÜ DAİRE
    Esas No : 2016/19522
    Karar No : 2021/1356

    TEMYİZ EDEN (DAVALI) : … Vergi Dairesi Başkanlığı
    (… Vergi Dairesi Müdürlüğü)

    VEKİLİ : Av. …

    KARŞI TARAF (DAVACI) : … Kuyumculuk ve Mücevherat Gıda Sanayi Ticaret Limited Şirketi

    İSTEMİN KONUSU : … Vergi Mahkemesinin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararının temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.

    YARGILAMA SÜRECİ :
    Dava konusu istem: Davacı adına, hizmet ihracından kaynaklanan 5.000,00 TL üzeri katma değer vergisi nakden iadelerinin yeminli mali müşavir raporu karşılığında yapılamayacağından bahisle düzenlenen tutanaklara istinaden 2014/5 ila 10 dönemleri için re’sen tarh edilen katma değer vergileri ve bir kat kesilen vergi ziyaı cezalarının kaldırılması istenilmiştir.
    İlk Derece Mahkemesi kararının özeti: Vergi Mahkemesince verilen kararda; iade alacaklarının yeminli mali müşavir raporu ile yapılacağına ilişkin Katma Değer Vergisi Genel Uygulama Tebliği’nde yapılan değişikliğin 01/11/2014 tarihinden itibaren geçerli olduğu, davacının iade alacaklarının değişiklikten sonraki tarihlerde düzenlenen yeminli mali müşavir raporlarına istinaden yapıldığı, davacının katma değer vergisi iade alacağı olduğunun sabit olduğu, katma değer vergisi alacaklarının yeminli mali müşavir raporuna istinaden yapılabilmesinin yolu açıldıktan sonra iadenin sadece vergi inceleme raporuna istinaden yapılacağı gerekçesiyle davacı adına re’sen tarh edilen vergi ziyaı cezalı katma değer vergisinde hukuka uyarlık bulunmadığı sonucuna varılmıştır. Belirtilen gerekçelerle davanın kabulüne karar verilmiştir.

    TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : 01/05/2014 ila 01/11/2014 tarihlerinde hizmet ihracından kaynaklanan 5.000,00 TL üzeri katma değer vergisi nakden iadelerinin yeminli mali müşavir raporu ile yapılamayacağı, davacı hakkında tesis edilen işlemlerin yasal ve yerinde olduğu, temyize konu kararın bozulması gerektiği ileri sürülmektedir.

    KARŞI TARAFIN SAVUNMASI : Temyiz isteminin reddi gerektiği savunulmuştur.

    TETKİK HÂKİMİ : …

    DÜŞÜNCESİ : Kararın onanması gerektiği düşünülmektedir.

    TÜRK MİLLETİ ADINA
    Karar veren Danıştay Dördüncü Dairesince, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:

    İNCELEME VE GEREKÇE :
    İdare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı hâlinde mümkündür.
    Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.

    KARAR SONUCU :
    Açıklanan nedenlerle;
    1. Temyiz isteminin reddine,
    2. Temyize konu … Vergi Mahkemesinin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararının ONANMASINA,
    3. Temyiz giderlerinin istemde bulunan üzerinde bırakılmasına,
    4. Dosyanın anılan Vergi Mahkemesine gönderilmesine,
    5. 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun (Geçici 8. maddesi uyarınca uygulanmasına devam edilen) 54. maddesinin 1. fıkrası uyarınca bu kararın tebliğ tarihini izleyen günden itibaren onbeş (15) gün içinde karar düzeltme yolu açık olmak üzere, 02/03/2021 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir